älgparken

Idag har jag varit i älgparken för första gången utanför Heby någonstans. Det var riktigt trevligt. Åkte med Alexander, hans mamma, syster, hennes pojkvän och hans familj. En timmes tur på en skumpig traktorkärra bland alla dessa söta djur. Vi såg 9 älgar om jag inte misstar mig varav 4 kalvar, 10 respektive 12 veckor, riktigt söta!
De gick där runt vagnen, sådär en 50 cm ifrån en så det var inga problem att klappa dem. Nog för att jag hade kunnat avstå, de var alldeles feta och klibbiga, usch..men det var häftigt att klappa ett sådant maffigt djur som man annars bara sett på långt avstånd genom bilrutan.
Efter turen åt jag lunch med Alex familj, hans kusin och hans blivande fru som vanligtvis bor i Tyskland, det var trevligt :) Man fick spetsa öronen lite extra bara, tyskar som försöker prata svenska låter som extrem danska, och då tycker jag ändå inte att danska är så svårt att förstå, puh.
Lägger upp en snygg bild på Holger, en riktigt cool prick det där med mysiga, lurviga horn.
fick äran att ta med Emilias kamera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0