Josefine

Första dagen i skolan för mig den här veckan och jag är helt slut.
Jag började dagen med att skjutsa mamma till jobbet och sen hänga på familjeläkarmottagningens lås, kom in som första patient men fick ändå vänta 2 min på att få ta mitt prov, morr. Tog ett blodprov som de ska göra allergitest på och sen åkte jag till skolan och fick sitta där och vänta i över 1,5 timme innan vi började. Kändes mycket konstigt att vara tillbaka i den dystra byggnaden igen, har ju nästan vant mig med att ligga i soffan hela dagarna iklädd en äcklig pyjamas och sappa mellan kanalerna. Har ju liksom gjort ett tv-schema, samma program varje dag, är det inte underbart?
I skolan fick jag stå ut med bland annat biologi. Vi skulle mentalt resa till en strand för att studera insekter(?) jag hade mycket hellre åkt till en strand på riktigt. Vi fick även träffa skolans 4 nämndemän som ska sköta våra pengar nu framöver. de åt även i matsalen sen såg jag, hoppas de lägger pengarna på ärbar mat...
Minister för en dag var ganska speciellt. Jag var självklart stadsminister och tog många kloka beslut. Vi var tyvärr det fattigaste landet och kunde därför i princip bara sitta och vänta snällt på bistånd som aldrig kom, hrmm.
Så ska det låta med familjen tar mig tillbaka många år, så spenderades alltid fredagskvällarna förr, love it. Det är ett fantastiskt bra program faktiskt, bra och simpelt upplägg med bra programledare, sjukt bra musiker och bra gäster. Tyvärr var det Lotta Ängberg där idag, not a big fan, men de andra var bra.
Nu ska jag nog läsa lite andra bloggar istället och kolla in lite snygga kläder kanske? mums.
bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0